BNO reikt Packaging Talent Awards uit

BNO NEXTpack heeft tijdens het SuperFast congres in Eindhoven de winnaars bekend gemaakt van de BNO Packaging Talent Awards 2016, een prijsvraag voor jonge ontwerpers en ontwerpstudenten. Dit jaar bestond de briefing uit een herontwerp voor De Vegetarische Slager.

De eerste prijs ging naar Sean Valies, student grafisch ontwerp aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, Den Haag. De jury vond zijn inzending goed passen bij de merkuitstraling van De Vegetarische Slager. ‘De speelse typografie en Jugendstil-achtige illustraties sluiten één op één aan bij het logo van De Vegetarische Slager en geven tegelijk een eigen subtiele dimensie aan de verpakking als geheel’, aldus de jury.

De tweede prijs ging naar Luna den Hoed (Grafisch Lyceum Utrecht) die het complete verpakkingsmateriaal, schaaltje en plastic bakje, op stijlvolle wijze in het ontwerp had opgenomen. ‘Het mooi uitgewerkte tegelmotief roept associaties op met een ouderwetse slager, is stilistisch fris en smakelijk en past bij de transparante verpakking. Het gehele ontwerp, met het witte 'betegelde' schaaltje en de witte verzorgde typografie, oogt esthetisch en schoon.’

Eervolle vermeldingen
De overige drie genomineerde ontwerpers Laura Voet, Daisy van der Genugten en Jasper Joris ontvingen geen prijs, maar wel een eervolle vermelding.

Niko Koffeman,  directeur marketing en communicatie De Vegetarische Slager, reikte de prijzen persoonlijk uit.

fotografie: Jan Lacet

Reacties

Reactie toevoegen