BNO daagt jonge verpakkingsontwerpers uit

De Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) introduceert de BNO Packaging Talent Award, een ontwerpwedstrijd voor studenten en jonge ontwerpers. Deelnemers worden uitgedaagd om op basis van een briefing een verpakking te ontwerpen voor twee opdrachtgevers uit de praktijk: Hooghoudt en Marqt. De winnende ontwerpen worden beloond met o.a. een geldbedrag en een onderscheiding.
Deelnemers kunnen inzenden tot 5 mei 2014. Een deskundige jury beoordeelt de ontwerpen en nomineert de beste inzendingen voor een prijs. Op 24 juni wordt tijdens het Marketing & Design Congres de uitslag van de competitie bekend gemaakt.
‘De prijs is uitgeschreven om studenten en jonge ontwerpers te interesseren voor het vakgebied packaging design en ook ontwerpopleidingen te stimuleren binnen het onderwijsaanbod aandacht te besteden aan deze specifieke discipline’, meldt BNO. Het ligt in de bedoeling de prijs jaarlijks te herhalen.

Opdrachten
Er is keuze uit twee opdrachten. Ten eerste voor een nieuwe jenever van Hooghoudt, ‘Genever’ genoemd, een fles en label ontwerpen en ten tweede voor een duurzame vloeibare hand zeep van Marqt een duurzame verpakking ontwerpen met een gebruiksvriendelijk pompje.

www.bno.nl/packagingtalent

 

Tags (taxonomy): 

Reacties

Reactie toevoegen