Biermerk Bud zet in op duurzaamheid

Biermerk Bud zet in op duurzaamheid

Brouwerij AB InBev, de brouwer achter biermerk Bud, heeft als doel dat in 2025 alle verpakkingen circulair zijn. De duurzaamheidsambitie wordt versneld met een eigen hervulbare statiegeldfles en krat.

Jasper Kessels, retaildirecteur Bierbrouwerij Ab InBev: ‘We zijn ongelooflijk trots om met Bud de volgende stap te zetten om door te groeien binnen de Nederlandse markt. Sinds de lancering van het merk in de zomer van 2019, hebben we in anderhalf jaar tijd ruim 40 miljoen flesjes verkocht. Bud slaat aan, daarom investeren we nu in een eigen hervulbare fles en krat. Nederland is wereldwijd het allereerste land dat het bier in krat gaat verkopen. Bud richt zich met name op consumenten tussen 18 en 35 jaar in grote steden. Het merk heeft als doel om mensen te inspireren, groots te laten denken en hun ambities na te streven. We zijn dan ook trots dat vijf gerenommeerde Nederlandse artiesten “crate cover art” ontwerpen ter ere van de lancering van het nieuwe krat. Deze kunstcollectie lanceren we samen met het Moco Museum, waarmee we talentvolle Nederlandse artiesten een podium willen bieden.’


Bud-bier in krat.

Bud en duurzaamheid

Sinds de introductie in 2019 zijn de sixpack-verpakkingen volledig plasticvrij en wordt het bier gebrouwen met 100% hernieuwbare elektriciteit. Met het krat en de hervulbare fles wordt vol ingezet op het halen van het gestelde doel in 2025, meent de brouwerij.