Biermerk Amigos heeft een nieuwe fles, geproduceerd door Ardagh

Amigos is het snelst groeiende bier met tequilasmaak in de markt* en onthulde onlangs een nieuwe fles met een opvallende ‘look’ en reliëf. De fles, geproduceerd door Ardagh Group, is onderdeel van een bredere investeringscampagne. De merksponsoring van de serie Plebs, de nieuwe hitkomedie die in 2012 door het Britse ITV2 werd uitgezonden, is ook onderdeel van deze investeringscampagne.

De nieuwe, markante fles van 330ml weerspiegelt de unieke merkidentiteit van het Zuid-Amerikaanse Aztec en biedt de consument een heel nieuwe beleving. De verkoopcijfers, die al een indrukwekkende stijging laten zien, zullen naar verwachting nog sneller omhoog schieten dankzij deze fles.

Amigos bier met tequilasmaak groeit explosief, zowel in de horeca als in de winkels. Om deze opwaartse trend optimaal te benutten, werkte Global Brands samen met Ardagh om de fles te verfraaien en te voorzien van een Azteeks reliëf en een etiket rondom.

Simon Green, Marketing Director bij Global Brands, vertelt:

“De stijgende vraag van consumenten naar producten die een nieuwe, verfrissende smaakbeleving bieden, leidt ertoe dat Amigos het snelst groeiende bier met tequilasmaak is in de branche. Die merken die voortdurend investeren en innoveren, hebben succes. Onze nieuwe fles, met het opvallende ontwerp, versterkt het kwaliteitsimago van Amigos bier met tequilasmaak. Bovendien versterkt het de synergie met alle overige merkcommunicatie.”

Bron:
*Volumes +205% (Nielsen 2012)

Amigos reveals new look bottle from Ardagh ahead of spirit beer boom

The fastest growing tequila flavoured beer on the market*, Amigos, has unveiled a new-look embossed bottle produced by Ardagh Group as part of a wider investment campaign that’s already seen the brand sponsor ITV2’s hit new comedy, Plebs.

The new eye catching 330ml bottle brings the unique Aztec brand identity directly into consumer hands and is expected to further accelerate Amigos’ impressive rate of sale.

Amigos Tequila Flavoured Beer is experiencing triple digit growth in both the on and off trade markets, and to capitalise on this excellent performance, Global Brands has worked with Ardagh to revamp the bottle with embossed Aztec patterning  and a 360° label.

Simon Green, Marketing Director at Global Brands,  commented:

“Increased consumer demand for products that offer new drinking experiences and refreshment has made Amigos the trade’s fastest growing tequila flavoured beer. The brands that continue to invest and innovate are the ones that will succeed, and our new bottle with its striking design strengthens Amigos Tequila Flavoured Beer’s quality credentials, whilst enhancing the synergy with all wider brand communication.”

Sources:
*Volumes +205% (Nielsen 2012)

Reacties

Reactie toevoegen