Alpro verknipt reclamebanners tot tassen

Alpro verknipt reclamebanners tot tassen

Alpro, onderdeel van Danone en Europese producent van plantaardige voeding en dranken, voerde onlangs campagne om Nederlanders te overtuigen vaker duurzame keuzes te maken en over te stappen naar een plantaardige levensstijl.

Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in de verpakkingswereld? 

Met grote reclamebanners op gevels van gebouwen in Amsterdam en Utrecht bracht de producent deze boodschap de afgelopen weken onder de aandacht. Nu de campagne is afgelopen worden de banners niet weggegooid.  Integendeel, Alpro recyclet ze en geeft ze een tweede leven als limited edition tassen.

Alpro recycelt reclamebanners tot tassen

Better packaging programma Alpro

Greet Vanderheyden Senior Sustainable Development Manager bij Alpro, over dit initiatief: ‘Het gebeurt nog té vaak dat gebruikte banners na gebruik op de vuilnisbelt belanden. Dat is zonde en past bovendien niet bij onze duurzame ambities.’ De zuivelproducent werkt volgens het better packaging programma. Vanderheyden: ‘Wij waren een van de eerste 100% plantaardige zuivelproducenten en zien het, als pionier met ruim 40 jaar ervaring, als onze taak om het juiste voorbeeld te geven. Zo nemen we voorgoed afscheid van plastic rietjes en stappen we over op 100% plantaardige verpakkingen, gemaakt van onder andere suikerriet. Hiermee streven we naar een vermindering van onze CO2-uitstoot van 40%.’

 

 

 

 

Artikel delen