Signify bant plastic uit verpakkingen

Signify bant plastic uit verpakkingen

De Eindhovense lampenfabrikant Signify schakelt vanaf volgend jaar over op consumentenverpakkingen zonder plastic. Dat maakte het bedrijf, voorheen Philips Lighting, 5 juni jl. bekend tijdens de Wereldmilieudag.

Het bedrijf zet de stap voor alle consumentenproducten. Deze beslissing bespaart volgens Signify 2.500 ton plastic per jaar. ‘Plastic afval heeft een negatieve impact op onze planeet en haar biodiversiteit’, zegt Eric Rondolat, CEO van Signify. ‘We hebben besloten dat we een leidende rol moeten spelen en plasticvrije alternatieven moeten gaan gebruiken. Het voldoet aan de toenemende verwachtingen van onze klanten.’
‘Bovendien’, meldt het bedrijf. ‘Is onze nieuwe verpakking kleiner, waardoor de CO2-uitstoot van transport en de materialen die we gebruiken met 6.000 ton per jaar wordt verminderd.’

Gerecycled papier

De huidige verpakkingen bestaan al voor meer dan tachtig procent uit gerecycled papier. Het bedrijf is al begonnen met het uitfaseren van plastic door de veelgebruikte plastic inserts in de verpakking van Philips Hue-lampen te verwijderen. Daarnaast gebruikt de lampenfabrikant voor enkele nieuwe producten een papieren foam verpakking.
‘In de Pacific zijn wij al begonnen met het vervangen van de plastic blisterverpakking voor onze LED-lampen door op papier gebaseerde materialen. Deze switch werd zeer positief ontvangen en resulteerde in een omzetstijging’, aldus het bedrijf.

www.signify.com

Artikel delen