Toet Ontwerp uit Waalwijk heeft Boris de Bever ontworpen voor op de verpakking van Biesboschkeutels. Dit zijn chocoladeknabbels van organisatiebureau Biesbosch Business.
"Met de stropdas los in de Biesbosch", is het motto van organisatiebureau Biesbosch Business dat (teambuildings)activiteiten organiseert in natuurgebied de Biesbosch. Het bureau brengt chocoladeknabbels op de markt en doneert de opbrengst daarvan aan Staatsbosbeheer.
Mireille Huberts van Biesbosch Business gaf Toet Ontwerp de opdracht een verpakking te ontwerpen. ‘Het uitgangspunt voor het ontwerp was: ‘Ontwerp een vriendelijke bever, die je met zijn guitige koppie direct in je hart sluit’, vertelt Paulien Olislaegers van Toet Ontwerp. ‘De bever is immers het symbool voor de Biesbosch. Ik heb hem een stropdas gegeven omdat de das in het logo zit verwerkt. Het voordeel van een stripfiguurtje is dat je die bij nieuwe marketinguitingen eenvoudig kan inzetten. Denk aan social media of een animatie. Dus wie weet komt het bevertje nog een keer ergens terug in de toekomst.’